PROIECTUL ERASMUS+, ACTIVITATEA DIN GRECIA, FEBRUARIE 2016

   Erasmus + “Youth, Multilingualism and Work Perspectives in Europe”

Raport de activitate

 Katerini, Grecia

   22.02 - 26.02.2016

 

                       În perioada, 22.02 - 26.02.2016, s-a desfăşurat a doua mobilitate a proiectului, în localitatea Katerini, regiunea Macedonia, Grecia. Echipa din România a fost reprezentată de doi profesori: Ana-Maria Hodorogea, Cecilia-Oana Crăciun şi de cinci elevi: Anamaria Florina Heroiu, Mădălina Lavinia Sprânceană, Ştefania Daniela Toma, George Gabriel Ioniţă şi Silviana Andrada Mircioiu.

GRECIA1

                  Această mobilitate a avut ca temă principală “Noile tehnologii” şi subteme cum ar fi: Biotehnologii, Comunicaţii, Lasare, Noile tehnologii în educaţie, Software, Noile tehnologii în afaceri. Activităţile proiectului au constat în susţinerea celor şase lecţii CLIL  de reprezentanţii fiecărei ţări, prezentarea materialelor realizate de elevi, vizitarea unei fabrici de electronice “Olympia Electrincs” dar şi în vizitarea unor locuri reprezentative pentru Grecia pentru a cunoaşte o parte din cultura, obiceiurile şi tradiţiile acestei ţări.

              În prima zi, luni, 22.02.2016, a avut loc deschiderea oficială prin vizitarea autorităţilor locale, astfel: vizitarea Inspectoratului Şcolar, unde Inspectorul General ne-a prezentat aspecte referitoare la organizarea sistemului de învăţământ din Grecia;  vizitarea Primăriei, unde Viceprimarul ne-a expus o prezentare generală a oraşului Katerini (număr de locuitori, activităţile dominante în oraş, locuri turistice din apropiere). După aceste vizite, a urmat turul şcolii “Platon School”; este o şcoală privată formată din trei clădiri, fiecare clădire destinată unui anumit nivel de învăţământ: preşcolar, primar. gimnazial. Activităţile au continuat cu susţinerea lecţiilor Clil de profesorii din Grecia (Cum să îţi faci o afacere?) şi Spania (Noile tehnologii din educaţie) şi cu prezentarea materialelor realizate de elevii greci despre “Noile tehnologii - studiul pieţei”.

 GRECIA2

               Marţi, 23.02.2016, activităţile au constat în vizitarea unei fabrici de electronice “Olympia Electronics”, fabrică ce are capital 100% grecesc şi produce semnale luminoase, alarme de incendii, termostate şi în vizitarea oraşului Salonic. Oraşul Salonic se află în partea de nord-est a Greciei, pe ţărmul Mării Egee, fiind al doilea oraş ca mărime din Grecia şi un important port. Este renumit pentru numeroasele obiective turistice dar şi pentru istoria tumultoasă, a fost întemeiat de sora vitregă a lui Alexandru cel Mare, a aparţinut Imperiului Bizantin, Imperiului Roman şi Imperiului Otoman. Obiectivele turistice importante sunt: Turnul Alb, cu o înălţime de 34 m, devenit simbolul oraşului Salonic, a fost construit în timpul Imperiului Bizantin pe ţărmul mării iar în timpul Imperiului Otoman era folosit drept închisoare pentru prizonieri.  Biserica Sf. Gheorghe, Biserica Sf. Dumitru, Arca lui Galerius.

GRECIA4

 GRECIA5

GRECIA6

GRECIA7

    A treia zi, miercuri, 24.02.2016 a constat în vizitarea Camerei de Comerț din Katerini, unde ni s-au oferit infomații despre economia regiunii Pieria-Katerini, despre profesii și locuri de muncă.

            Au urmat activități în cadrul școlii: un reprezentant al Agenției Naționale al Forțelor de Muncă a prezentat sistemul educațional din Grecia şi informaţii referitoare la locurile de muncă din regiune, lecțiile CLIL - susținute de profesorii echipelor din Lituania (”Lasere”)  și Polonia (”Biotehnologii”), prezentarea elevilor din Spania, Bulgaria și Lituania.

GRECIA8

               A patra zi de mobilitate, joi, 25.02.2016 a fost dedicată unei excursii, care a vizat vizitarea mai multor obiective turistice.

              Primul obiectiv a fost Situl Arheologic, Dion, unde au fost descoperite ruinele unui oraş construit în Grecia antică, la poalele muntelui Olimp.  Locuitorii Greciei antice se adunau aici pentru a venera zeii şi a le aduce ofrande.  Activităţile au continuat cu o drumeție pe muntele Olimp - o priveliște spectaculoasă, a unei zone încărcate istoric, de mituri și legende, apogeul fiind descoperirea unei cascade, la final de drumeție.

              În finalul zilei am avut parte de o surpriză - un program artistic cu dansuri tradiționale grecești, organizat de primăria orașului Litochoro.

GRECIA9

GRECIA10

                      Vineri, 26.02.2016, activităţile s-au desfăşurat la şcoală şi au constat în susţinerea lecţiilor Clil de către profesorii din România (Comunicaţiile) şi Bulgaria (Software) şi în prezentarea elevilor din România şi Polonia. Activităţile proiectului s-au încheiat cu discuţii referitoare la organizarea următoarei mobilităţi din România.

                      Atât lecțiile cât si prezentările au fost interesante, antrenante, o sursă de informație și inspirație pentru toți cei prezenți - elevi și cadre didactice. Toate celelalte activităţi au completat tema propusă pentru această mobilitate şi au îndeplinit scopurile proiectului: de a comunica în limba engleză, de a lega prietenii şi de a cunoaşte locuri şi oameni.

Abonati-va la newsletter si veti fi la curent cu ultimele stiri.

Mesaj rapid






Online acum

Avem 63 vizitatori și niciun membru online

447751
Azi
Ieri
Saptamana asta
Ultima saptamana
Luna asta
Ultima luna
Toate zilele
337
212
915
444064
4753
13268
447751

IP: 54.163.61.66
Data:13 -12- 2017