Proiectul Comenius, Activitatea din Spania, Octombrie 2014

RAPORT DE ACTIVITATE

PROIECTUL COMENIUS

“LET’S CREATE A MULTICULTURAL EUROPE”

SAX, SPANIA – 19-25 OCTOMBRIE 2014

 

                      Activitățile din cadrul proiectului s-au desfășurat în perioada 20 – 24 octombrie 2014, în cadrul Școlii “Pascual Carrion” din orășelul Sax, regiunea Alicante, țara gazdă - Spania unde au participat alte 6 țări partenere: Finlanda, Grecia, Lituania, Polonia, România și Turcia, având ca temă principală     ‘Egalitatea, libertatea, rasismul, drepturile omului în poezia și proza națională‘.

                       În prima zi de activitate, luni, 20 octombrie 2014, țările partenere au fost întâmpinate de       conducerea școlii- gazdă, coordonator, precum și membrii ai proiectului Comenius în incinta școlii; a urmat vizitarea orașului - un parc reprezentativ pentru orășel, castelul din Sax – o veche fortăreață a orașului, ce oferă o panoramă spectaculoasă și incinta primăriei, unde domnul primar și alte autorități ne-au întâmpinat cu un discurs de bun venit, fiind prezentă și presa locală.   

spania                                     

spania1

               O altă activitate a constat în prezentarea de către țările partenere, a activității din luna Iunie, olimpiadele – material electronic ( PPT, Prezi…). Pe lângă aceste materiale, elevii noștri au avut o prestație live – un moment spectaculos, în care au imitat marii noștri campioni sportivi.

               A doua zi de activitate, marți, 21 octombrie, a constat într-o excursie în Valencia – lecție CLIL, despre istoria, cultura și tradițiile Spaniei, unde s-au vizitat Piața Centrală, Catedrala Veche – cu picturi și o arhitectură deosebită, precum și ‘Orașul Artelor și Științelor’- opera, clădire cu o structură arhitecturală spectaculoasă.

spania2

 

spania3

 

                   În decursul celei de-a treia zi, 22 octombrie, s-au organizat două activități simultan – un maraton – pe un stadion din apropierea școlii - atât pentru elevi cât și pentru profesori, precum și un atelier de literatură, în cadrul bibliotecii școlii pentru elevii care nu au participat la prima activitate.

spania4

                După amiază, colectivele de elevi din fiecare echipă, au prezentat o lecție (Ldl), în contextul temei propuse –“ Rasismul, Drepturile omului, Libertate, Egalitate – în poezia și literatura națională”, unde de asemenea, echipa noastră au avut o prestație deosebită, originală, au fost la înălțime și apreciați de parteneri.

                Activitatea din cea de a patra zi, 23 octombrie, s-a materializat prin vizitarea Parcului Național El Hondo – unde am descoperit noi specii de păsări și de palmieri a Salinelor Santa Pola și a portului din orașul Alicante, unde am putut admira o priveliște inedită – Marea Mediterană în toată splendoarea sa.

spania5

            Ultima zi de activitate, 24 octombrie, a fost o provocare – parcurgerea unui traseu botanic în Munții Biar – unde am descoperit noi specii de plante și copaci, vizitarea centrului istoric și a castelului din orășelul Biar. 

             Seara, a fost deosebită, ‘inolvidable’! În cadrul cinei de rămas bun au fost înmânate certificatele de participare tuturor partenerilor, după care am asistat la un adevărat spectacol - o ‘fiesta’ tipic spaniolă - fanfară, dansuri și meniu tradițional.

          În urma acestei experiențe, s-au legat prietenii între elevi dar și profesori, s-au realizat foarte multe materiale, fotografii, s-au descoperit lucruri și locuri noi, interesante, precum numeroasele castele vechi, restaurate și conservate de cetățenii spanioli, Marea Mediterană, palmieri și alte specii de copaci și plante. De asemenea, ca echipă, am învățat să ne comportăm ca atare: să colaborăm, să ne completăm, să ne susținem, să fim aproape unul de celălalt, să ne bucurăm de realizările noastre, ca un tot, un întreg, al cărui scop principal este de a ne reprezenta onorabil țara, pentru că noi suntem români, și suntem mândri de asta!   

spania7

 

           Material întocmit de

     profesor Cecilia-Oana Crăciun

@2022

Menu