RAPORT DE ACTIVITATE
PROIECTUL COMENIUS
“LET’S CREATE A MULTICULTURAL EUROPE”
MANDRA - GRECIA, 21– 27 SEPTEMBRIE 2014
-
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII.
Activitățile stabilite a fi desfășurate de cele 7 echipe ale țărilor partenere în localitatea Mandra-Athens în perioada 22-26 Septembrie 2014 au avut ca temă principală protejarea mediului înconjurător, ce facem, fiecare din noi pentru o “LUME VERDE”.
Conform programului zilele de 21 și 27 au fost rezervate sosirii și plecării echipelor participante.
Luni, 22.09.2014, a fost ziua de întâmpinare a tuturor echipelor, într-o atmosferă distinsă în prezența autorităților locale. Echipa Greciei, în prezența domnului primar și a doamnei director a școlii gazdă a întâmpinat oaspeții cu câte o prezentare a țărilor partenere folosind imagini reprezentative din mediul înconjurător.
Activitățile au continuat cu lecție prin jocuri interactive de ecologie și protecția mediului, susținută în aer liber. Acesta a fost coordonată de o reprezentantă a Asociației internaționale World Wide Fund for Nature (WWF) pentru protejarea mediului în care atât elevii cât și profesorii au fost antrenați.
Ziua a continuat cu o vizită la biblioteca localității unde au fost prezentați scriitorii reprezentativi ai Greciei, elevii purtând discuții libere cu profesorii gazdă, bibliotecarul, aceștia observând spațiile destinate lecturii sau a unor activități culturale. Într-o sală a bibliotecii, după vizitarea unei expoziții de costume populare grecești elevii au fost antrenați într-o dezbatere liberă pe baza unui filmuleț vizionat având ca temă principală “contribuția” omului la deteriorarea mediului înconjurător.
Marți, 23.09.2014, a fost ziua când activitățile didactice (CLIL) s-au desfășurat în centrul Atenei obiectivele principale fiind observarea și cunoașterea unei părți din istoria, cultura și civilizația Greciei prin vizitarea Muzeului Acropolis, a ruinelor Parthenonului precum și a centrului vechi al Atenei, cartierul Plaka cu străzi labirintice în care s-a putut observa arhitectura neoclasică a clădirilor.
Elevii și profesorii au putut admira schimbul străjerilor greci din fața clădirii Parlamentului. Ziua s-a finalizat cu o plimbare în zona comercială Monastiraki unde am putut vizita și admira mulțimea de magazine-tip bazar a Greciei de unde fiecare și-a putut achiziționa un suvenir.
Miercuri, 24.09.2014 a fost destinată activităților culturale în Elefsina și Psatha.
Elefsina, situată la aproximativ 5 km de Mandra a fost locația unde echipa Greciei a surprins în mod foarte plăcut partenerii prin prezentarea a două părți de spectacol teatral (piese antice-tragedie) susținută de elevii școlii gazdă întrun decor natural în site-ul arheologic al orașului.
Toți am fost impresionați de interpretarea ireproșabilă, ca niște actori profesioniști, de decor și costume. În orele următoare gazdele au pregătit pentru toți elevii o lecție de interactivă de studiere a biotopului, a faunei locale etc. în apropierea plajei din Elefsina. Elevii au făcut observații aprecieri, au identificat asemănări și deosebiri cu biotopurile locale.
După-amiază am fost invitați să luăm contact cu splendida apă albastră a Mării Ionice în golful Corinth pe plaja Psatha.
În ziua de Joi, 25.09.2014 am fost onorați să vizităm și să participăm la o lecție interactivă de istorie, cultură și civilizație antică greacă la cel mai mare teatru antic din Grecia situat în orașul Epidavros, spațiu grandios care ne-a încântat cu frumusețea și simetria sa. Am aflat că și în prezent teatrul din Epidavros este un punct de atracție cultural important deoarece în fiecare vară, în lunile iulie și august au loc festivaluri culturale și spectacole de teatru într-o acustică perfectă.
Lecția de cultură și civilizație a continuat după-amiază prin vizitarea primei capitale a Republicii Elene, orașul Nafplio, un oraș istoric port în care am putut observa amprentele dominației venețiene (1388-1540) dinaintea cuceririi teritoriului de către otomani (1540). Aici am putut admira castelul Palamidi, fortăreață construită pe un deal la 216m altitudine față de nivelul mării dar și străzile înguste ale orașului care au păstrat din arhitectura caselor vechi construite în stil venețian și panorama largă a portului.
Ultima zi de activități Vineri, 26.09.2014 s-au desfășurat în Mandra. Dimineață am fost invitați, în echipe mixte (elevi și profesori din țări diferite) la școlile primare ale orașului unde ne-au fost prezentate proiectele lor cu activități de protejare a mediului înconjurător. Aici au avut loc dezbateri pe tema protejării mediului înconjurător, au avut loc schimburi de idei, experiențe din țările partenere.
În semn de respect și recunoștință pentru toți participanții la Proiectul Comenius “LET’S CREATE A MULTICULTURAL EUROPE” precum și pentru a păstra vie în amintire această săptămână, doamna director a școlii gazdă a adus un măslin care a fost plantat în curtea școlii de către toți profesorii celor 7 țări partenere.
După-amiază fiecare echipă a prezentat activitățile realizate în luna Aprilie a acestui an, după care gazdele ne-au invitat să vizităm o mânăstire ortodoxă locală situată într-un “colț de rai” al Mandrei.
Ne-am bucurat apoi de o seară de neuitat într-o atmosferă de sărbătoare în care gazdele ne-au înmânat certificatele de participare la activitățile din proiect, am schimbat ultimele impresii și am petrecut ultimele clipe de socializare pe tărâm grecesc.
2. REZULTATE OBȚINUTE ÎN URMA DESFĂȘURĂRII ACTIVITĂȚILOR.
Activitățile de învățare desfășurate în săptămâna 22-26 Septembrie 2014 s-au soldat cu realizarea în portofoliul proiectului a unui set de documente: Power Point, Prezi, fișe de activitate materiale folosite în activități, obiecte din materiale reciclabile realizate de elevii din România etc.
În toată această săptămână am reușit să adunăm un număr mare de fotografii precum și material video reprezentativ: părți din activități, secvențe din piesa de teatru prezentată de elevii gazdă, secvențe din mediul înconjurător al zonelor vizitate, părți de istorie antică și contemporană etc.
Întocmit:
Profesor Gabriela Tătuc