Proiectul Comenius, Activitatea din Romania, Mai 2014

RAPORT DE ACTIVITATE

PROIECTUL COMENIUS

“LET’S CREATE A MULTICULTURAL EUROPE”

ROMÂNIA, PERISORU, 4 – 10 MAI 2014

 

  1. DESCRIEREA ACTIVITĂȚII.

Activitățile desfășurate conform programului stabilit de comun acord de către toate țările partenere au fost din timp anunțate, în vederea pregătirii lecțiilor de către elevi și profesori.

Conform programului zilele de 4 și 10 mai au fost rezervate sosirii, respectiv plecării invitaților, în celelalte zile desfășurându-se, conform intervalelor orare activitățile planificate:

Luni, 05.05.2014, activitățile au demarat cu festivitatea de ̎ bun venit ̎ a tuturor invitaților din țările partenere precum și a oficialităților locale: dl. primar Tudorel Damian, dl. viceprimar Gheorghe Moraru, dl. Adrian Ganea precum și a dlui. Nicolae Micescu, inspector pentru programe și proiecte europene din partea Inspectoratului Școlar Călărași. Echipa României a pregătit surprize tuturor invitaților constând într-o prezentare a României prin imagini, filmulețe documentare și dansuri precum și dansuri specifice țărilor partenere. A avut loc prezentarea tuturor echipelor participante la activitățile stabilite pe luna mai. Conform programului fiecare echipă a prezentat materialele realizate în urma desfășurării activităților pe lunile februarie și martie 2014. Pentru o mai bună cunoaștere a orizontului local și a echipei din România invitații au vizitat spațiile Școlii Gimnaziale nr.1 Perișoru și Biserica din localitate.

 

R 1

 

Marți, 06.05.2014 conform programului lecția CLIL planificată Your rights are constituted!”s-a desfășurat la Palatul Parlamentului din București. Toți participanții au fost plăcut surprinși de impresionanta clădire, de spațiile vizitate și de mica parte a istoriei contemporane a României descrisă de ghidul palatului.

 

 R 5

 

Un alt obiectiv stabilit a fi vizitat a fost Muzeul satului ̎ Dimitrie Gusti ̎ din centrul București-ului care păstrează vie tradiția satului românesc prin gospodăriile autentice din toate regiunile țării.    Prin expoziţia sa de arhitectură şi tehnică populară, şi implicit, prin inventarul specific de obiecte etnografice, muzeul reuşeşte să prezinte publicului imaginea unui sat – sinteză a României, în originalitatea, reprezentativitatea, unitatea şi diversitatea sa.

 

R 2

 

    Activităţile desfăşurate în ziua de Miercuri, 07.05.2014, au avut ca numitor comun tema Constituția Națională și Drepturile omului, lecție LdL dar şi o activitate cu tema: “Politician pentru o zi…ce ai face pentru ţara ta?”

Dacă pregătirea activităţii privind drepturile omului, libertate şi valorile vieţii a avut la bază constituţia fiecărei ţări, în cadrul celei de a doua teme cuvintele de ordine au fost creativitate, originalitate şi libertatea exprimării.

Fiecare echipă a planificat, organizat şi desfăşurat aceste activităţi în manieră personală, regăsindu-se astfel atât materiale Power Point, Prezi dar şi postere tematice, joc de rol, concursuri etc. însă elementul comun a fost interactivitatea.

 

 R 3

 

      Activitatea desfășurată Joi, 08.05.2014 s-a desfășurat în orașul Sinaia, principalul obiectiv fiind vizitarea castelului Peleș, cel mai importantde tip istoric din România, reședința de vară a familiei regale. Aici elevii și profesorii din țările partenere au admirat, împreună cu noi o parte din sălile reprezentative ale castelului și au pătruns într-o mică parte a istoriei României: holul de onoare, biblioteca regală, sălile de arme, sala de odihnă, sala florentină, sala de teatru. Edificiul grandios a fost intens admirat de oaspeții noștri. În aceeași zi partenerii noștri au admirat și împrejurimile castelului, pădurile de brazi ce împrejmuiesc poalele Bucegilor, au respirat aerul curat al munților pășind, încântați de peisaje, pe aleile ce urcă la Cota 1400.

 

 R 4

Activitatea de Vineri, 09.05.2014 a avut ca temă majoră sărbătorirea ̎ Zilei Europei ̎ , îmbogățirea cunoștințelor despre Uniunea europeană. Echipa României a prezentat un material Power Point cu informaţii despre Uniunea Europeană: anul formării Uniunii Europene, ţările fondatoare, extinderea Uniunii Europene, imnul Uniunii Europene, moneda specifică Uniunii Europene, deviza, sediul Uniunii Europene, sediul Parlamentului, instituţiile Uniunii Europene. A doua parte a activității s-a desfășurat sub formă de concurs pe grupe mixte (elevi români şi străini) compus din trei niveluri: primul nivel întrebări şi răspunsuri, nivelul doi: elevii au realizat desene reprezentând Uniunea Europeană, nivelul trei: elevii au realizat puzzle-uri descoperind imagini reprezentative din ţările partenere. Fiecare grupă a primit punctaj şi toate grupele au fost premiate.

Partenerii români au invitat oaspeții la o scurtă drumeție prin împrejurimile localității Perișoru pentru a vizita Herghelia Jegălia și Stațiunea de cercetări silvice Bărăganu, două obiective importante ale comunității. Oaspeților li s-a pregătit o demonstrație de călărie cu cai ce participă la concursuri și o vizită în pepiniera cu specii de puieți ornamentali.

      Activitățile susținute în România s-au încheiat vineri cu o cină festivă în care fiecare membru al echipelor participante a primit un certificat care să ateste participarea la activitățile proiectului Comenius: ̎ Să creăm o Europă multiculturală ̎.

 

  2. REZULTATE OBȚINUTE ÎN URMA DESFĂȘURĂRII ACTIVITĂȚILOR.

           În urma activităților desfășurate în România toți participanții au beneficiat de îmbogățirea cunoștințelor despre Constituția țărilor partenere, valorile vieții, drepturile omului etc. Elevii au realizat diferite materiale video, postere, puzzle-uri, au completat chestionare.

Raportul zilelor de activități de învățare a contorizat beneficii şi satisfacţii personale – amintind aici faptul că fiecare ţară şi-a putut pune în valoare echipa şi munca acesteia - dar şi satisfacții comune cum ar fi schimbul de experienţă, creativitatea şi buna dispoziţie.

 

3. OBSTACOLE/PROBLEME ÎNTÂMPINATE

     Micile inconveniente ce au intervenit pe parcursul desfăşurării activităţilor au vizat timpul, însă au fost remediate mulţumită unei bune colaborări între cele şase echipe participante, astfel că activităţile au continuat în condiţii optime. Activitatea de luni după-amiază (vizitarea stațiunii de cercetări silvice Bărăganu) a fost înlocuită datorită condițiilor meteo nefavorabile cu alte activități pregătite în prealabil.

O mică problemă tehnică am întâmpinat joi pe parcursul deplasării spre Sinaia, în urma căreia programul propus s-a decalat și nu s-a mai putut vizita Mânăstirea Sinaia așa cum era prevăzut în program, de aceea s-a luat hotărârea de a se merge pe jos o parte din drum pentru a admira peisajul deosebit al munților Bucegi.

Activitățile desfășurate în săptămâna 4 – 10 Mai 2014 în România  și-au atins obiectivele propuse în cadrul proiectului : ̎ Să creăm o Europă multiculturală ̎.

Echipa de proiect:

-          Tătuc Gabriela

-          Nicolae Marioara

-          Rotaru Mhaela – Carmen

-          Hodorogea Ana – Maria

-          Crăciun Cecilia - Oana

-          Popescu Maria – Amalia

-          Nedelcu Ioana

-          Fășie Adrian - Ștefan

 

Coordonator activitate,

Profesor Tătuc Gabriela

 

 

@2022

Menu